به عنوان یک جزء مهم باربر، طناب های سیم فولادی (WR) و همچنین کابل تلفن هوایی 10 زوج که بسیار کاربردی نیز می باشد به طور گسترده در سیستم های پیچیده مانند بالابرهای معدن، جرثقیل ها، طناب ها، آسانسورها، سکوهای نفتی و پل های کابلی استفاده می شوند.
تشخیص آسیب غیر مخرب برای WR ها یک راه مهم برای ارزیابی وضعیت آسیب برای تضمین قابلیت اطمینان و ایمنی WR است.
با سنسورهای هوشمند، پردازش سیگنال و فناوری تشخیص الگو که به سرعت در حال توسعه است، این زمینه پیشرفت زیادی داشته است.
با این حال، یک بررسی سیستماتیک در مورد فنآوریها یا روشهای معرفیشده و به کار گرفته شده، و همچنین خلاصههای تحقیقاتی و چشماندازهای سالهای اخیر وجود ندارد.
به منظور پر کردن این شکاف، و ترویج توسعه فناوری تشخیص غیر مخرب برای WRها، ما یک مرور کلی از تحقیقات تشخیص آسیب غیر مخرب WRها ارائه میکنیم و در این مقاله در مورد مسائل اصلی این موضوع بحث میکنیم.
اولین، نوع آسیب WR ها معرفی شده و علل آن توضیح داده شده است.

سپس، چند روش اصلی تشخیص غیر مخرب برای WRها را خلاصه میکنیم، از جمله روش تشخیص الکترومغناطیسی، روش تشخیص نوری، روش تشخیص امواج هدایتشونده اولتراسونیک و روش تشخیص انتشار صوتی. در نهایت، یک چشم انداز مطرح می شود.
بر اساس بررسی مقالات، ما بینشی در مورد آینده روش های تشخیص آسیب غیر مخرب برای WR های فولادی تا حد مشخصی ارائه می دهیم.
سیم طناب فولادی در سال 1834 اختراع شد.
دارای مزایای زیادی مانند استحکام کششی بالا، عملکرد پایدار و قابل اعتماد، و ظرفیت قوی برای بار دینامیکی و اضافه بار است. به طور گسترده در تجهیزات/سیستم های بلند کردن، حمل و نقل و کشش استفاده می شود. تجهیزات/سیستمهای اصلی شامل بالابرهای معدن، طنابها، جرثقیلها، سکوهای نفتی، آسانسورها و پلهای کابلی هستند .
در حین سرویس سیم بکسل های فولادی (WR) به دلایل مختلف ناگزیر عیوب و آسیب هایی مانند شکستگی سیم، سایش، زنگ زدگی، خستگی، شکستگی رشته و حتی شکستگی ناگهانی می شود.
بنابراین، دانشگاه و صنعت سعی در کشف روشهای مختلف برای تشخیص آسیبهای WR برای تضمین قابلیت اطمینان و ایمنی آن دارند .
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.